Entrevista d'Hendaia

Estación d'Hendaya

Na xunta o entrevista d'Hendaya, Francisco Franco entrevistar con Adolf Hitler en presencia de los sos respeutivos ministros d'Asuntos Esteriores, Ramón Serrano Suñer (España) y Joachim von Ribbentrop (Alemaña). Tuvo llugar na estación de trenes de la llocalidá francesa de Hendaya, xunto a la frontera hispanu-francesa, el 23 d'ochobre de 1940.

L'oxetu de la entrevista yera intentar resolver los desalcuerdos sobre les condiciones españoles pa la so entrada na guerra del llau de les potencies de la Exa. Sicasí, dempués de siete hores de xunta Hitler siguió considerando tresmandaes les esixencies españoles: la devolución de Xibraltar (tres la derrota de Gran Bretaña); la cesión del Marruecos francés y d'una parte de l'Arxelia francesa a España más el Camerún francés que se xuniría a la colonia española de Guinea; la unviada de suministros alemanes d'alimentos, petroleu y armes pa desaniciar la crítica situación económica y militar que carecía España. La única resultancia de la entrevista foi la firma d'un protocolu secretu nel que Franco se comprometía a entrar na guerra nuna fecha qu'él mesmu determinaría y nel que Hitler garantizaba solo vagamente qu'España recibiría «territorios n'África».[1][2]

Esta entrevista foi similar a la Entrevista de Bordighera, celebrada por Franco con Benito Mussolini en Bordighera (Italia) el 12 de febreru de 1941.

  1. Moradiellos, 2000, p. 66.
  2. Payne, 1997, p. 30.

© MMXXIII Rich X Search. We shall prevail. All rights reserved. Rich X Search